Wybierz region

Wybierz miasto

    Bezużyteczna zabawka w ZUS

    Autor: Izabella Kalinowska

    2000-05-23, Aktualizacja: 2009-08-21 13:24

    GAZETA POZNAŃSKA, wtorek 23.05.2000 Zakład Ubezpieczeń Społecznych wydał dziewięć milionów złotych na nowoczesny wideo-telefon Bezużyteczna zabawka w ZUS Zakład Ubezpieczeń Społecznych wydał dziewięć milionów ...

    GAZETA POZNAŃSKA, wtorek 23.05.2000

    Zakład Ubezpieczeń Społecznych wydał dziewięć milionów złotych na nowoczesny wideo-telefon
    Bezużyteczna zabawka w ZUS


    Zakład Ubezpieczeń Społecznych wydał dziewięć milionów złotych na nowoczesny wideo-telefon konferencyjny. W ciągu roku tylko dziesięć razy oddziały ZUS mogły w ten sposób połączyć się z centralą.


    W ubiegłym roku, jesienią, ZUS postanowił znacznie unowocześnić swój sprzęt i zakupił nowy wideo-telefon konferencyjny. Na ten cel wydał aż dziewięć milionów złotych.

    - Za sprzęt zapłacił sam ZUS. Nie poszło to z pieniędzy przeznaczonych dla emerytów i renstów, ale naszych. Gdybyśmy nie kupili wideo-telefonu, pewnie byśmy wyremontowali jakiś budynek - denerwuje się Anna Warchoł, rzecznik prasowy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Warszawie.

    - Sprzęt został zakupiony przez centralę ZUS. Oddziały nie miały nic do powiedzenia. W ten sposób można szybciej przedyskutować wiele spraw. Wszyscy wiemy, że reformę emerytalną wprowadzano bardzo szybko, wiele też było niedociągnięć. Wideo-telefon miał pomóc w szybkim kontaktowaniu się z centralą ZUS i rozwiązywaniu problemów- tłumaczy Mirosław Idziorek, rzecznik prasowy poznańskiego oddziału ZUS.

    Szefostwo w centrali ZUS chciało w ten sposób obniżyć wydatki na delegacje służbowe. Z wideo-telefonu konferencyjnego oddziały ZUS miały okazję skorzystać raptem dziesięć razy. W tym jeden raz sprzęt podziwiali dziennikarze podczas konferencji zorganizowanej z byłym prezesem ZUS, Stanisławem Alotem.

    - Sprzęt w miarę potrzeby jest wykorzystywany. Korzystanie z niego jest oczywiście kosztowne. Impuls z wideo-telefonu jest trzykrotnie droższy od tradycyjnych połączeń telefonicznych. Jeżeli jednak skalkulujemy, że delegacja służbowa będzie tańsza, pracowników oddziałów zapraszamy do Warszawy- mówi Anna Warchoł.

    Izabela KALINOWSKA

    Mirosław Idziorek

    rzecznik prasowy poznańskiego oddziału ZUS

    Idea tego zakupu była słuszna. Sprzęt rzeczywiście może ograniczyć pracownikom oddziałów ZUS czas oraz koszty. Nie wiem czy w odpowiednim momencie go zakupiono. Ale kiedyś trzeba było to zrobić. Skoro jest, to trzeba z niego korzystać.

    Sonda

    Letnich atrakcji w moim mieście jest...

    • jak na lekarstwo. (79%)
    • wystarczająco, ale mogłyby być ciekawsze. (10%)
    • na tyle dużo, że często nie wiem co wybrać. (10%)

    Korzystamy z cookies i local storage.

    Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.