W ramach uzyskanych funduszy dyrektor gimnazjum Lech Sadowski oraz pozostali koordynatorzy szkolni we wszystkich placówkach szkolnych dążyli do wyrównywania szans oraz zmniejszenia dysproporcji w edukacji uczniów pochodzących z obszarów wiejskich, zdobywania dodatkowej wiedzy i umiejętności ułatwiających dalszą naukę i wybór ścieżki zawodowej z uwzględnieniem potrzeb i możliwości lokalnego i regionalnego środowiska. W szkołach skupiono się między innymi na umożliwieniu osiągania przez uczniów sukcesów w nauce, poprawieniu samooceny, umożliwieniu powodzenia w dalszej edukacji czy też stwarzanie możliwości do rozwoju zainteresowań sportowych, rekreacyjnych i turystycznych oraz propagowaniu zdrowego stylu życia.
- Dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze służyły wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia i obejmowały zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, kompensacyjno-korekcyjne, zajęcia z uczniem upośledzonym oraz o obniżonych wymaganiach programowych (w tym zajęcia rewalidacyjne). Zajęcia dodatkowe odbywały się systematycznie, w określone dni tygodnia w godzinach popołudniowych. Dodatkowym atutem było dowożenie uczniów do szkoły zamieszkałych w innych miejscowościach należących do obwodu. Dla uczniów oczekujących na zajęcia lub odwóz do domu prowadzone były zajęcia świetlicowe - wyjaśniał inspirator projektu Lech Sadowski.
Ponadto między innymi prowadzone były zajęcia rozwijające zainteresowania, zamiłowania i uzdolnienia oraz podtrzymujące tradycje i związki kulturowo-historyczne z regionem Wielkopolskim. W ich ramach odbył się cykl zajęć z wykorzystaniem szczególnie cennych miejsc w Wielkopolsce o charakterze poznawczym turystyczno-krajoznawczym oraz o wysokich walorach kulturalnych i historycznych. Uwzględnione zostały również spotkania z teatrem, kinem i operą i lekcje historyczne na ternach muzeów.
W oficjalnym zakończeniu projektu uczestniczyli uczniowie ze wszystkich szkół. Ponadto z zaproszenia skorzystał wójt Adam Woropaj oraz dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy i dyrektor jednej firmy współpracującej przy realizacji projektu.
W czasie podsumowania projektu zaprezentowane zostały krótkie sceny przygotowane przez każdą ze szkół dotyczące fragmentów realizowanego projektu. Ponadto zaprezentowano wystawę fotografii dokumentujących udział uczniów w różnego typu zajęciach i wycieczkach.
Obecnie z niecierpliwością uczniowie oczekują na rozpoczęcie kolejnych programów, które pozwolą im jeszcze bardziej zbliżyć się do swych rówieśników mieszkających w miastach.
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?