Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

To już rok, czyli kto będzie nas dalej woził po mieście?

JAP
AWA
Komunikacja miejska w Obornikach obchodzi właśnie swoje pierwsze urodziny. Oznacza to również wygaśnięcie umowy z dotychczasowym przewoźnikiem i ogłoszenie nowego przetargu

„Totalna klapa”, „strzał w dziesiątkę”, „marnowanie pieniędzy” czy „zbawienie dla mieszkańców” - opinie o komunikacji miejskiej w Obornikach są różne. Część mieszkańców jest zdania, że to jeden z najlepszych pomysłów władz, inni zaś twierdzą, że gminne busy są całkowicie zbędne. Gdzie leży prawda? Zazwyczaj po środku...

W listopadzie mija rok, od kiedy czerwono-białe busy pojawiły się na ulicach Obornik. Przez ten czas licznik komunikacji miejskiej wykazał ponad 330 tys. przejechanych kilometrów. Według danych, które podaje urząd miejski w Obornikach, każdego miesiąca z usług przewozów gminnych korzysta kilkanaście tysięcy pasażerów. Największą sprzedaż biletów odnotowano we wrześniu - 17455. W okresie wakacji liczba ta oscylowała w granicach 10000.

Znaczący wzrost korzystania z usług komunikacji związany jest oczywiście z rozpoczęciem roku szkolnego. Jak widać, uczniowie chętnie wybierają busy jako środek transportu do szkół. Z pewnością spore znaczenie ma też uruchomienie połączenia do Szamotuł, które dla wielu osób jest jedynym sposobem dojazdu do tej miejscowości. Problem pojawia się w godzinach popołudniowych, gdy z busów przestaje korzystać młodzież szkolna. Wtedy na większości tras kierowcy podróżują sami. Oczywiście nie jest to regułą i nie dotyczy wszystkich linii. Jednak puste busy mogą rodzić pytania, co do sposobu wydawania pieniędzy z budżetu gminy.

Krytykowana często jest też trafność w planowaniu kursów na poszczególnych trasach. Sytuacje w których busy nie mogły pomieścić wszystkich pasażerów były częstym widokiem w pierwszych dniach września. Obornicki magistrat szybko jednak reagował na tego typu przypadki. Dołożenie dodatkowego kursu przeważnie rozwiązywało problem. Mimo to, nieuniknione zdaje się wprowadzenie większych busów na najbardziej obłożonych liniach.

W grudniu kończy się dotychczasowa umowa z przewoźnikiem, który obsługuje komunikacje miejską w Obornikach. Przetarg na kolejny okres realizacji tego zadania został już ogłoszony. Wygra go firma, która zaoeferuje najniższą cenę za usługi. Swoją ofertę z pewnością złoży Warbus, czyli obecny przewoźnik. W poprzednim roku w przetargu wystartowała również lokalna firma Carpe Diem, wiele wskazuje więc na to, że zrobi to ponownie. Nad obsługą obornickiej komunikacji zastanawia się zapewne też PKS, który dowozi do szkół uczniów na większości tras w gminie. O tym, kto w przyszłym roku będzie świadczył usługi komunikacyjne w Obornikach dowiemy się 5 grudnia, po rozstrzygnięciu przetargu.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na oborniki.naszemiasto.pl Nasze Miasto