BĘDZIE BEZPIECZNIEJ?
Wprawdzie liczba wypadków z roku na rok maleje, to rośnie, niestety, liczba ofiar. W dalszym ciągu na polskich drogach zbyt często giną piesi. W 2019 roku doszło do 7005 wypadków z udziałem pieszych, w których zginęły 793 osoby, a 6 361 odniosło obrażenia ciała.
W 2020 roku spośród wszystkich rodzajów wypadków drogowych, na drugim miejscu było „najechanie na
pieszego”. Takich zdarzeń było 5 050 (21,5%), w ich wyniku zginęły 624 osoby (25,1%), a 4 651 zostało rannych (17,6%) - czytamy w raporcie rocznym za 2020 rok Komendy Głównej Policji.
- Dodatkowe punkty świetlne, czy specjalne wyniesienia to tylko niektóre z zakładanych zmian. W konfrontacji z pojazdem pieszy zawsze stoi na straconej pozycji. I mimo że winnym zdarzenia będzie kierowca, to niechroniony uczestnik ruchu, ponosi poważniejsze konsekwencje, tracąc zdrowie, a w najgorszym przypadku nawet życie – podkreśla burmistrz Obornik, Tomasz Szrama.
Aktualnie Gmina Oborniki składa wniosek o dofinansowanie, który pozwoliłby na kosztowną przebudowę kilkunastu przejść. Waszym zdaniem, które przejścia dla pieszych w Obornikach są najmniej bezpieczne?
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?