Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak uczniowie klas ósmych poradzili sobie z egzaminami

Szymon Filipowski
Szymon Filipowski
Po dwudziestu latach przerwy do polskiego szkolnictwa wróciły egzaminy ósmoklasisty. W kwietniu uczniowie szkół podstawowych po raz pierwszy przystąpili do egzaminu końcowego.

W kwietniu uczniowie klas ósmych szkół podstawowych przystąpili do pierwszych, po 20 latach przerwy, egzaminów końcowych. Egzamin ósmoklasisty obejmował wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej kształcenia w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Egzamin jest obowiązkowy i aby móc ukończyć szkołę, każdy uczeń musi do niego przystąpić. Według informacji podanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną, do testu przystąpiło około 372 200 spośród około 376 800 uczniów szkół podstawowych z całego kraju. Co stanowi około 98,8 proc. Równolegle odbywał się strajk nauczycieli, który nie zakłócił przebiegu tegorocznych egzaminów. W języku polskim, uczniowie mieli do napisania opowiadanie w oparciu o „Małego Księcia” Antoine’a de Saint-Exupéry’ego bądź mogli zdecydować się na rozprawkę na temat relacji międzyludzkich: czy bardziej kierować się sercem, czy rozumem. Arkusz standardowy zawierał 22 zadania. Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań można było uzyskać maksymalnie 50 punktów, w tym 15 punktów za rozwiązanie zadań zamkniętych oraz 35 punktów za rozwiązanie zadań otwartych. Kolejnym przedmiotem obowiązkowym była matematyka. Uczniowie mieli 100 minut na wypełnienie arkusza z zadaniami. Arkusz standardowy zawierał 21 zadań. Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań można było uzyskać maksymalnie 30 punktów, w tym 15 punktów za rozwiązanie zadań zamkniętych oraz 15 punktów za rozwiązanie zadań otwartych.Trzecim obowiązkowym przedmiotem egzaminacyjnym był język obcy nowożytny. Ósmoklasiści mogli wybrać jeden z następujących języków: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski, ukraiński lub włoski. Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań można było uzyskać maksymalnie 60 punktów, w tym 36 punktów za rozwiązanie zadań zamkniętych oraz 24 punkty za rozwiązanie zadań otwartych.

WYNIKI
Za rozwiązanie zadań z języka polskiego ósmoklasiści uzyskali średnio 63 proc. punktów możliwych do zdobycia. Z matematyki uczniowie uzyskali średnio 45 proc., a z języka angielskiego średnio 59 proc., niemieckiego 42 proc., francuskiego 61 proc., hiszpańskiego 56 proc., rosyjskiego 48 proc., włoskiego 58 proc. Szczegółowe informacje dotyczące wyników tegorocznego egzaminu ósmoklasisty będą dostępne w sprawozdaniu, które zostanie opublikowane na stronie internetowej CKE 26 sierpnia.
- Oborniccy uczniowie zarówno kończący klasę ósmą, jak i absolwenci gimnazjum osiągnęli dobre wyniki podczas egzaminów kończących szkołę. Uzyskali wyniki zbliżone lub przewyższające średnią ocen uzyskanych przez absolwentów Województwa Wielkopolskiego. Szczególne uznanie należy się uczniom, nauczycielom , dyrekcji oraz rodzicom absolwentów ósmych klas i gimnazjum Szkoły Podstawowej nr 4 im . Unicef w Obornikach, którzy „pozostawili za plecami” swoje koleżanki i kolegów z innych szkół z terenu Gminy Oborniki. Myślę, że pozostałe szkoły będą w następnych latach zbliżać się znaczniej do wyników SP4 i wtedy będziemy mogli z dumą powiedzieć, że przewyższamy w ocenach średnią wojewódzką - mówi Krzysztof Hetmański.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na oborniki.naszemiasto.pl Nasze Miasto