- Począwszy od 1 stycznia przepisy rzeczywiście umożliwiają przewoźnikom ubieganie się o wykonywanie usług poza swoim krajem. Dotąd było tak, że niemiecki przewoźnik nie mógł zabierać pasażerów w Poznaniu by dowieźć ich do Warszawy, teraz jest to możliwe, ale musi uzyskać licencje. Spółki DB Polska nie traktujemy jednak jak obcego przewoźnika, bo jest zarejestrowana w Polsce. Jest to przypadek identyczny do polsko-angielskiej firmy Arriva, która wozi już pasażerów w województwie kujawsko - pomorskim - tłumaczy Mirosław Antonowicz, wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Zdaniem prezesa sytuacja byłaby nowa, gdyby wniosek złożyła spółka "matka". DB Polska otrzyma najpewniej pozwolenie w drugiej połowie roku.
Zanim zaś zagraniczni przewoźnicy zaczną wozić polskich pasażerów, prezes UTK musi ogłosić listę połączeń, na których będą mogli oni świadczyć swoje usługi.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?