Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PIŁA - Pociągiem do Poznania jeszcze wolniej

Robert Domżał
Dwie godziny pociągiem do Poznania to długo? Od grudnia pojedziemy jeszcze dużej. Powodem ograniczenia prędkości pociągów jest fatalny stan torowisk. Na trasie do Piły do wymiany jest aż 21 kilometrów torów.

Jeszcze w roku 2008 trasę z Obornik do Poznania pociąg pokonywał w 43 minuty. Według nowego rozkładu jazdy będzie na to potrzebował nawet 68 minut. To zła wiadomość nie tylko dla pasażerów z Obornik, ale także dla pasażerów z Piły i Chodzieży, którzy wolniej pojadą już na odcinku do Rogoźna.

W najbliższych dniach ma rozpocząć się remont blisko pięciokilometrowego odcinka w okolicach Wargowa. Do wymiany są tam blisko cztery tysiące podkładów. Tam pociągi zwalniają do 30 km/h. Po wyremontowaniu pojadą 70 km/h.
- Remont prowadzony będzie tylko w dzień, natomiast po zmroku pociągi pojadą dwoma torami - pociesza Łukasz Więcek, rzecznik poznańskiego Zakładu PLK.

Odpowiedzialni za kolejową infrastrukturę tłumaczą, że nie mogą nie wprowadzać ograniczeń prędkości, ponieważ jazda z nadmierną prędkością po zużytych torach może doprowadzić do wykolejenia pociągu.
- Nie jest też tak, że wprowadzamy ograniczenia według jakichś swoich fanaberii. Zanim się na to zdecydujemy przeprowadzane są badania. Specjalna maszyna przejeżdża zużytym odcinkiem i określa parametry każdego metra torów - wyjaśnia Łukasz Więcek.

Czy nie można było napraw wykonać wcześniej? Rzecznik PLK próbuje przekonywać, że pracownicy, zwani toromistrzami, codziennie pokonują powierzone im odcinki, oceniając ich stan. Ale tak naprawdę to takich gruntownych napraw nie można wykonać z pieniędzy, jakie PKP PLK dostaje na bieżącą eksploatację.
- Tu potrzebne są znacznie większe kwoty - mówi rzecznik.

Kolejna zła wiadomość dla pasażerów jest taka, że za wolniejszy pociąg pasażerowie zapłacą w kasie tyle samo, co płacą teraz.
- Ale dlaczego bilet ma być tańszy? Przecież pociąg pojedzie, a Przewozy Regionalne płacą Polskim Liniom Kolejowym za dostęp do torów tyle samo jakbyśmy jechali znacznie prędzej - mówi Krzysztof Pawlak, zastępca dyrektora do spraw handlowych spółki Przewozy Regionalne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na oborniki.naszemiasto.pl Nasze Miasto