Oszuści podają się za pracowników bankowych
Oszuści podszywają się pod pracowników banków, dzwonią do klientów z numerów bardzo podobnych do numeru infolinii i informują, że bank udaremnił nieuprawnioną wypłatę pieniędzy z konta. Proszą wtedy o zainstalowanie na smartfonie pewnej aplikacji, by rzekomo zapobiegać podobnym sytuacjom w przyszłości. W rzeczywistości jest to narzędzie do przejęcia kontroli nad naszym telefonem i hasłami bankowości mobilnej. Rozmówcy często mają wschodni akcent, choć nie jest to reguła. Niektórzy podejrzliwi klienci po rozmowie z oszustem kontaktują się z prawdziwą infolinią banku. Wtedy okazuje się, że żadna taka sytuacja nie miała miejsca.
Na co zwrócić uwagę
1. Pracownicy Banku nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej;
2. Pracownicy Banku nigdy nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów;
3. Pracownicy Banku nigdy nie proszą o pełen numer karty i kod CVV
4. Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem Banku - rozłącz się - sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?