Podpisanie umów na realizację projektu w Obornikach
W piątek, 8 kwietnie w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu odbyło się oficjalne podpisanie umów na dofinansowanie oraz realizacje inwestycji kolejowych w Obornikach. Marszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak podpisał umowę na dofinansowanie z przedstawicielami zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Projekt zostanie zrealizowany z wykorzystaniem środków UE z wielkopolskiego RPO 2014-2020.
Znany jest już wykonawca
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą, konsorcjum firm Infrares Sp. z o.o. i Infra – Centrum Doradztwa Sp. z o.o., na przygotowanie dokumentacji projektu „Budowa drugiego toru kolejowego wraz z przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp. Most do stacji Oborniki Wlkp.” Dokumentacja za blisko 2 mln zł jest współfinansowana ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020 w kwocie ponad 1,6 mln zł.
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykorzystują środki budżetowe i unijne dla rozwoju kolei w aglomeracjach regionach i połączeniach dalekobieżnych. Podpisanie umowy na opracowanie dokumentacji zapowiada kolejne korzystne zmiany dla podróżnych na linii Poznań – Piła. Przygotowywana inwestycja umożliwi obsługę większej liczby pociągów, a w efekcie mieszkańcy zyskają jeszcze sprawniejsze i dogodniejsze przejazdy koleją – powiedział Mirosław Skubiszyński, wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W Obornikach zbudowany zostanie nowy most kolejowy
Dzięki przygotowywanej budowie drugiego toru z siecią trakcyjną na ponad 2 km odcinku od posterunku Oborniki Wielkopolskie Most do stacji Oborniki Wielkopolskie usprawni komunikację kolejową do Poznania. Na Warcie planowany jest drugi most kolejowy. W Parkowie mijanka pozwoli na przygotowanie lepszej oferty przewozowej.
To nie koniec inwestycji
W Obornikach lepszy dostęp do kolei ma zapewnić planowana budowa drugiego peronu na przystanku Oborniki Wielkopolskie Miasto. Przewidziano rozwiązania gwarantujące obsługę dla podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się. Uwzględnione będą m.in. wiaty, oświetlenie i oznakowanie.
Projekt określi szczegółowe rozwiązania i uściśli zakres planowanej inwestycji. Uzyskanie dokumentacji przewidywane jest do końca 2023 r. Rozpoczęcie prac budowlanych będzie możliwe po zapewnieniu finansowania w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej.
Planowane prace w Obornikach uzupełnią zrealizowaną już przez PLK modernizację linii Poznań – Piła. Dzięki inwestycji nawet o ok. 35 min skrócił się czas podróży między Poznaniem a Piłą – najszybszy pociąg pokonuje obecnie trasę w 70 min.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?