Mieszkanka Obornik straciła 65 000 zł. Ofiara została oszukana na "pracownika banku"
We wtorek, 8 sierpnia doszło do oszustwa na pracownika banku. Kobieta z Obornik otrzymała telefon łudząco przypominający telefon od konsultanta bankowości.
Do tej pory ofiarami oszustów działającymi na takiej zasadzie, zostawały osoby starsze. Jednak wiarygodność i sposób działania oszustów rozwinął się do tego stopnia, że coraz częściej pokrzywdzonymi zostają osoby młodsze. Jedną z ofiar, która została oszukana we wtorek, 8 sierpnia, stała się 47-letnia mieszkanka Obornik, która utraciła w wyniku działania przestępców 65 tysięcy złotych.
CZYTAJ RÓWNIEŻ
-Do obornickiej jednostki Policji zgłosiła się 47-letnia kobieta która oświadczyła, że telefonicznie skontaktował się z nią rzekomy pracownik banku. Podczas rozmowy dzwoniący oświadczył, że oszustka próbowała wziąć na nią kredyt gotówkowy w wysokości 50 tyś. zł. i złożyła w jej imieniu wniosek kredytowy. Aby zapobiec wypłaty tych pieniędzy przez oszustkę, to ona musi wziąć jak największy kredyt gotówkowy- informuje Izabela Leśnik, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Obornikach.
Nikt nie spodziewał się tego, co wydarzy się później. Oszust działał szybko i skrupulatnie, tak by ofiara nie poczuła, że coś jest nie tak.
-Mężczyzna podający się za pracownika banku cały czas rozmawiał z pokrzywdzoną, dając jej dokładne instrukcje działania, w tym doprowadził do wzięcia kredytu w wysokości 65 tyś zł. Gdy zaciągnięty kredyt został kobiecie wydany w gotówce, ta udała się do wpłatomatu i za pomocą podawanych w rozmowie telefonicznej kodów blik wpłaciła całą sumę- dodaje Izabela Leśnik, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Obornikach.
Jak uniknąć stania się ofiarą oszustwa?
Policja apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami, zwłaszcza podającymi się za konsultantów, którzy próbują uzyskać dane wrażliwe.
Pamiętajmy, że oszuści działający w taki sposób, manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.
Jeśli otrzymasz telefon, od rzekomego konsultanta, który próbuje uzyskać dane wrażliwe, proponujemy:
- rozłączyć się
- skontaktować się z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje.
- najlepszym rozwiązaniem jest udać się do oddziału osobiście, by rozwiać wszelkie wątpliwości.
Zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?