Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oborniczanie większość spraw urzędowych będą mogli załatwić z... domu

Daria Przybysz
Daria Przybysz
Gmina Oborniki otrzymała 100 tys. zł dofinansowania na cyfrowy rozwój urzędu. Oznacza to, że niebawem większość spraw załatwimy siedząc na kanapie we własnym mieszkaniu.

Gmina Oborniki wystąpiła o dofinansowanie z programu Cyfrowa Gmina. Wniosek samorządowców z Obornik został pozytywnie rozpatrzony. Otrzymane 100 tys. zł zostanie przeznaczone na wsparcie rozwoju cyfrowego instytucji samorządowych oraz zwiększenie cyberbezpieczeństwa.

- Pozyskanie 100 tys. zł z programu Cyfrowa Gmina pozwoli nam wdrożyć w tym roku szereg elektronicznych usług obsługi mieszkańców – zapewnia burmistrz Obornik Tomasz Szrama

.

Gmina Oborniki 23 tys. zł z kwoty otrzymanego dofinansowania przeznaczy na elektroniczne biuro obsługi interesanta, a prawie 47 tys. zł na elektroniczne deklaracje, za pomocą których mieszkańcy będą mogli swoje urzędowe sprawy załatwiać siedząc na kanapie w domu.

To nadal nie wszystko. Kolejne 31 tys. zł zostanie przeznaczonych na uruchomienie elektronicznych deklaracji podatkowych, a 16 tys. zł - deklaracji śmieciowych. Kolejne 37 tys. zł zostanie przeznaczone na zakup tzw. macierzy dyskowej, czyli urządzeń niezbędnych do skutecznego wdrożenia usług elektronicznych.

- Od wielu lat staramy się wdrażać w urzędzie ciekawe rozwiązania techniczne, które mają ułatwić obsługę, ale także kontakt z mieszkańcami – mówi odpowiedzialny za informatyzację urzędu Krzysztof Nowacki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na oborniki.naszemiasto.pl Nasze Miasto