- Pomysł połączenia Obornik z miastami sąsiadującymi pojawił się już w momencie powstawania komunikacji miejskiej. Uważamy, że przyszedł najwyższy czas, aby stworzyć połączenie z Szamotułami - tłumaczy wiceburmistrz Obornik Piotr Woszczyk.
Na potrzeby połączenia między gminami utworzona zostanie tzw. IV strefa komunikacyjna. Pasażerowie za przejazd bez ulgi z Obornik do Szamotuł będą musieli zapłacić 5 zł, co w opinii władz jest ceną bardzo konkurencyjną.
Wydłużenie linii nr 27 rada miejska w Szamotułach zatwierdziła już w kwietniu. W poniedziałek uchwała trafi pod obrady radnych z Obornik.
- Porozumienie musi być jednobrzmiące dla obu stron, jest to wymóg prawny. Dopiero, gdy rada miejska w Obornikach przyjmie uchwałę, będzie można wprowadzić projekt w życie. Jeżeli przewoźnik wygospodaruje autobus, który pogodzi przejazdy do Szamotuł, nie powodując tym samym zakłóceń na innych trasach, to jest możliwe, że wdrożenie linii 27 nastąpi już w czerwcu, najpóźniej w lipcu - wyjaśnia zastępca burmistrza Obornik.
Według obserwacji przeprowadzonych przez firmę Warbus oraz gminę Oborniki poszerzenie sieci komunikacyjnej z Popówka do Szamotuł spowoduje jeszcze większe obłożenie pasażerów na linii nr 27.
- Z badań przeprowadzonych przez przewoźnika wynika, że po wydłużeniu trasy, liczba osób korzystających dotychczas z tego połączenia może wzrosnąć nawet o 50 proc. - mówi Piotr Woszczyk.
Porozumienie z gminą Szamotuły może w istotny sposób wpłynąć na ewentualne negocjację z Ryczywołem i Rogoźnem. Dotychczas oba te miasta sceptycznie podeszły do współtworzenia międzygminnej komunikacji autobusowej w obawie o zbyt duże koszty tego przedsięwzięcia.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?