Właściciel nieruchomości niezamieszkanej, który podejmie decyzję o przystąpieniu do systemu zorganizowanego powinien złożyć pisemną zgodę o chęci przystąpienia do systemu i deklarację o wysokości opłaty, w której wskaże liczbę pojemników i warianty częstotliwości odbioru dla poszczególnych frakcji odpadów; wyposażyć nieruchomość w pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych oraz odpadów zbieranych selektywnie.
Złożenie samej deklaracji nie stanowi podstawy do włączenia danej nieruchomości niezamieszkanej do systemu ZM GOAP, należy pamiętać, by wraz z deklaracją dostarczyć pisemne oświadczenie. Jeżeli dokumenty nie zostaną złożone do ZM GOAP, to nieruchomość nie będzie obsługiwana przez Związek, a odpady po 1 września nie zostaną odebrane.
W ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ZM GOAP zapewnia oznakowanie wszystkich pojemników i odbiór odpadów komunalnych z częstotliwością zgodną ze złożoną deklaracją. Pracownicy będą sprawdzać, czy właściciel nieruchomości prowadzi selektywną zbiórkę odpadów, obowiązek kontroli spoczywa również na firmie odbierającej odpady komunalne.
W przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie zdecyduje się na przystąpienie do systemu ZM GOAP, musi zawrzeć umowę na odbiór i zagospodarowanie odpadów z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez ZM GOAP,
wyposażyć nieruchomość w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych, dostosować zapisy umowy do zasad utrzymania czystości i porządku zawartych w znowelizowanym Regulaminie utrzymania czystości i porządku.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?